Ba softar

Lite sånt här håller vi på med.

Koh Tao

Koh Tao bjuder på paradisvyer. Detta är utsikten från vårt hotell.

Hejdå khao lak!

Nu åker vi mot koh Tao!

Khao lak

Svart strand i khao lak

Hej!! Nu har vi lämnat Phuket för khao lak. Khao lak ligger ungefär 2 timmar från Phuket norrut. Det är väldigt stilla och skönt här, mycket surfare och dykare. Vi har badat i vågorna och vandrat runt och tittat. Men vi har en himla otur med vädret! Regn regn regn. Så därför har vi bestämt oss för att åka över till koh Tao istället. På tisdag går bussen. Det ligger granne med koh samui som vi bodde på när Erika var med. Det på andra sidan av Thailand och lite högre upp så förhoppningsvis lite bättre väder! Lite så ligger det till. Hoppas ni alla mår bra efter stormen ni haft.

Annars måste jag erskänna att jag faktiskt saknar Umeå lite. Iallafall Pappa, Anne-Julie, mamma, Erika, mormor, släkten Nilsson, kos-gänget, Stina osv osv. Och så klart HUNDARA!!

En gång i Phuket (bokstavligen)

Hey! Vi bestämde oss för att åka till Phuket så nu är vi här! Vi bor på patong beach och jag vet inte riktigt..kommer nog inte tillbaka hit! Mer ryssar än thailändare och och allt är som anpassat för dom. Tv-kanaler på ryska, resturanger har meny på ryska osv osv. Hade inte haft nått emot dom om dom inte hade vart så otrevliga(!!!!), gah åh. Aja det är fint här ändå! Vi bor är tre nätter till och senare vidare till khao lak. Hur är Umeå?

Krabi

Krabi är helt underbart. Vattnet, öoarna och vädret. Storm på natten och klart på dagen! Vi träffade även upp två Umeåbor Tobias och Sanna som vi spenderade en dag på hong Island med.

Senaste dagarna i Chiang Mai

Har inte haft så bra internet i Chiang Mai så har inte kunnat lägga upp bilder här. Men nu är vi tillbaka i Robins hus igen( fast alldeles strax så åker vi ner till Bangkok igen) så en snabb update! Chiang Mai var hur fint som helst. Vi besökte doi sutep, ett jättevackert tempel högt uppe på berget. Vi besökte även royal flora, vilket är en stor park med en helt otroligt vacker trädgård( mamma du måste åka hit)!!! Sen stannade vi även vid ett vitt tempel, coolast hittills haha. Utöver detta gjorde vi sjukt mycket!!

Påväg norrut

Stannade och fotade på vägen till Chiang mai, nu är vi äntligen framme!

Söndag

Igår packade vi in alla Robins kusiner i en bil och åkte först till mor hin kaow, som är en jättefin wiew point på ett berg. Sen åkte vi till tat ton waterfall och käkade mat och badade. Robins kusiner äger haha. Ikväll packar jag och Robin väskorna för imorgon åker vi till Chang mai.

Senaste dagarna

Vi har varit på en sky bar i Bangkok.

Besökt Siam city park.

Och nu är det bara jag och Robin kvar, vi sa hejdå till Erika på flygplatsen igår( gonna miss ya irre)! Vi befinner oss just nu i kaeng khro där Robins familj och släkt bor. Vi kom hit med bil igår och gjorde oss fina för att gå på Its "fest"! Massa personer samlades för att hylla Its mamma som dog i fjol. Vi dansade bakom bilar och skapade ett jättestort tåg som stannade trafiken och fick många nyfikna ögon. Det var jättekul!!! På kvällen åkte vi på mulan sin, en thailändsk live teater! Ja lite så är det just nu, vi kommer nog stanna några dagar här innan vi åker vider för att utforska norra Thailand! Vi höres!